Naprawa i serwis magnetowidów Ferguson FV32L
Magnetowid w sposób zupełnie przypadkowy zmieniał samodzielnie tryb pracy, dokonując ?przeskoków” pomiędzy trybem LP oraz SP.
Zmiany szybkości przesuwu taśmy prowadziły do jej pofałdowania. Płytka drukowana serwomechanizmu nosiła ślady poprawiania lutowań, co sugerowało próby dokonania naprawy urządzenia. Po wykonaniu kilku kolejnych poprawek wokół układu scalonego sterowania silnikiem capstan motor, odniesiono wrażenie że usterka ustąpiła. Niestety, po około godzinie pracy magnetowidu i wywarciu niewielkiego nacisku na płytkę, okazało się że przyczyna występowania defektu nie została usunięta.
Zauważono przy tym, że uszkodzenia należy poszukiwać w pobliżu układu scalonego IT45 (LM393), pełniącego funkcję komparatora impulsów tachometrycznych pochodzących z silnika capstan. Istotnie, dostrzeżono niewielkie pęknięcie ścieżki łączącej n.2 układu IT45 z kondensatorem CT48 (1 uF). Odtworzenie ciągłości ścieżki usunęło niedomaganie.