2019-09-09

6 korzyści ze stosowania Chatbota w firmie – czy wiedziałeś o wszystkich?

E-marketing działa coraz prężniej, a co za tym idzie,  rosną zapotrzebowania technologiczne. Chatbot, to program komputerowy, którego zadaniem jest prowadzenie dialogu z klientem w taki sposób, aby rozmówca dostał od naszej firmy oczekiwane wsparcie.

Korzyści ze stosowania Chatbota w firmie

Coraz więcej firm, zarówno tych małych, jak i tych dużych, wykorzystuje Chatboty w komunikacji z klientem. W tym artykule przedstawimy sześć korzyści płynących z zastosowania Chatbota w marketingu.

  1. Obsługa klienta – bez kolejek i opóźnień

Pierwsza, i zarazem najważniejsza z korzyści, to bieżąca obsługa klienta. Jest to jedne z najkorzystniejszych rozwiązań dla naszej firmy, ponieważ w ten sposób oszczędzamy czas i pieniądze. Chatbot może obsługiwać kilku klientów na raz! Dodatkowym jego atutem jest fakt, że obsługa odbywa się bez przerwy, także nie ma mowy o kolejkach, ani opóźnieniach w odpowiedzi.

  1. Chatbot to oszczędność pieniędzy

Kolejnym plusem posiadania Chatbot’a, jest tańsza obsługa korespondencji klienta, niż wielogodzinne tworzenie systemów korespondencyjnych. Nie musimy decydować się na zatrudnianie wieloosobowego teamu obsługi, jeden chatbot jest w stanie obsłużyć wszystkich naszych klientów.

  1. Baza klientów 

Za pomocą naszego Chatbota możemy tworzyć bazę klientów. Poprzez krótkie pytania oraz wybory klienta gromadzimy informacje potrzebne do personalizacji wiadomości i ofert naszej firmy. Bot działa nieustannie, dlatego trzeba uzbroić się w cierpliwość, aż utworzy się nasza baza klientów. Wtedy bez większych problemów będziemy w stanie zaplanować akcje marketingowe naszej firmy!

  1. Budowanie zainteresowania i zaangażowania klienta

Poprzez Chatbot’a angażujemy klienta w działalność swojej marki. Firma wysyła do klienta za pomocą bota informacje marketingowe. W szybki sposób, za pomocą bota jesteśmy w stanie wysyłać informacje dotyczące rabatów, promocji, wyprzedaży, czy ofert naszej firmy.

Chatbot to nieoceniona pomoc w nawiązywaniu relacji z naszym klientem. W dyskretny sposób nasz bot będzie pokazywał klientowi także newsy, informacje dotyczące naszej branży lub proste informacje o firmie i jej usługach.

Dzięki tej metodzie nie da się przejść obojętnie wobec planu marketingowego twojej firmy, dlatego zastanów się w jaki sposób możesz zintensyfikować doznania swoich klientów. Powiększ swoją ofertę marketingową i urozmaić ją o Chatbota!

  1. Korzystanie z chatbotów jest łatwe i wygodne! Zarówno dla klienta jak i dla firmy.

Dzięki Chatbotom mamy szybki dostęp do kontaktu z klientem, poprzez aplikację Messenger. Jest to o wiele prostsze rozwiązanie, niż tworzenie nowych aplikacji, które klient specjalnie musiałby ściągać. Aktualnie prawie wszyscy użytkownicy Facebooka posiadają Messenger’a, dlatego najlepszym sposobem kontaktu będzie podpięcie bota pod tę aplikację

  1. Chatboty są przyszłością

Wraz z postępem technologicznym Chatboty są rozwijane, ulepszane i aktualizowane. Ich możliwości są ciągle rozwijane, dlatego warto w nie inwestować. Z Chatbotów płyną tak naprawdę same korzyści.

Więcej o chatbotach przeczytasz na stronie: https://greenparrot.pl/blog/co-to-sa-chatboty-i-jak-je-wykorzystasz-w-swoim-firmie/.

Porównywarka cen sprzętu RTV

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *