2022-09-15

Konwersja – co to znaczy?

Wszystkie działania marketingowe prowadzi się w pewnym konkretnym celu – zazwyczaj chodzi o nakłonienie odbiorcy do wykonania konkretnej czynności (np. dokonania zakupu, ale nie tylko). To właśnie w ten sposób rozumie się konwersję. Dowiedz się, czym dokładnie jest i jakie ma znaczenie.

Czym jest konwersja?

Samo pojęcie „konwersja” ma różnorodne znaczenia i jest używane w wielu dziedzinach. W marketingu oznacza jednak osiągnięcie konkretnego celu, wykonanie przez użytkownika określonej czynności. Konwersja jest tym, co pozwala mierzyć wyniki działań marketingowych. Jeśli na przykład ich celem będzie zwiększenie sprzedaży, pod pojęciem konwersji będzie rozumiane dokonanie transakcji, a ich ilość poinformuje reklamodawcę o skuteczności kampanii.

Cele konwersji – przykłady

Poprzez cele konwersji rozumie się jednak nie tylko sprzedaż. Można do nich zaliczyć również:

  • wypełnienie formularza kontaktowego,
  • zapisanie się do newslettera,
  • założenie konta na stronie,
  • przejście na landing page,
  • kliknięcie banneru lub innego odnośnika reklamowego,
  • obejrzenie filmu,
  • wyświetlenie kluczowej zakładki na stronie,
  • ściągnięcie pliku.

Wzrost współczynnika konwersji (liczby użytkowników, które wykonają określoną czynność w stosunku do wszystkich użytkowników w ujęciu procentowym) jest głównym celem i miernikiem prowadzonych działań marketingowych. Aby weryfikować ich skuteczność, należy na wstępie jasno określić cel konwersji – powinna to być jedna z pierwszych czynności przy ustalaniu strategii marketingowej. Warto skorzystać w tym zakresie z profesjonalnego wsparcia, jakie oferuje Fabryka Marketingu.

Jak zwiększyć współczynnik konwersji?

Marketerzy często szukają sposobów na zwiększenie współczynnika konwersji. Nie zawsze jest to proste, ponieważ wynik zależy od wielu czynników. Na wysokość współczynnika konwersji na pewno ma wpływ konstrukcja strony internetowej. Musi być przejrzysta, intuicyjna, estetyczna. Ważne jest też jej szybkie działanie. Pomocny w określeniu ewentualnych błędów w tym zakresie będzie audyt UX. Jeśli mimo sprawnej i praktycznej strony konwersja nie wzrasta, warto przyjrzeć się także pozycji witryny i prowadzonym działaniom SEO. Znaczenie ma też zaufanie, jakie firma wzbudza wśród klientów.

Częstym błędem obniżającym konwersję jest niedopasowanie samego produktu lub przekazu marketingowego do potrzeb grupy docelowej. Jest to jednocześnie jedna z największych pomyłek. Dlatego podstawą dla jakichkolwiek działań marketingowych zawsze powinno być dobre poznanie swojej grupy docelowej. Pomocne mogą się też okazać segmentacja rynku i stworzenie tzw. person zakupowych (buyer persona). W ten sposób można stworzyć indywidualną strategię komunikacji dopasowaną do każdego modelowego klienta firmy. Dzięki temu możliwe jest uniknięcie kosztownych i czasochłonnych błędów oraz osiągnięcie satysfakcjonującego współczynnika konwersji w znacznie prostszy sposób.

Porównywarka cen sprzętu RTV

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *