Monitor LCD nośnikiem reklamy zewnętrznej – co warto wiedzieć?
Przekaz marketingowy, żeby mógł być skuteczny, musi być stale dostosowywany do specyfiki czasów. Charakterystyka reklamy podlega zatem stałemu rozwojowi, tak żeby wpasować się w możliwości percepcyjne potencjalnego odbiorcy i stanowić skuteczne narzędzie perswazji.
Z tego powodu, reklama zewnętrzna wciąż zwiększa rodzaje swoich nośników. W ostatnich latach najbardziej popularne i jednocześnie najskuteczniejsze okazują się monitory reklamowe.
Reklama na telebimach i monitorach reklamowych
Monitory reklamowe – to w ostatnich latach najbardziej popularna forma reklamy zewnętrznej. Występują ona pod wieloma postaciami. Monitory mogą być niewielkich rozmiarów, jak też przyjmować postać reklamy wielkoformatowej. To zarówno wielkie telebimy, które mogą być ulokowane na specjalnych platformach lub ścianach budynków, jak mniejsze monitory reklamowe znajdujące się np. w autobusach, na klatkach schodowych, przystankach czy w szkolnych korytarzach.
Obecnie, wyświetlane reklamy wykorzystują technologię LCD. Zapewniają one naprawdę wysoką jakość emitowanego obrazu. Szczegółowe nasycenie kolorystyczne wprowadza bardzo dynamiczny, żywy i energiczny obraz, która szybko przykuwa uwagę wszystkich osób znajdujących się w pobliżu.
Wysoka rozdzielczość powoduje, że na obraz przyjemnie się spogląda. Jest to możliwe dzięki stosowanym profesjonalnym matrycom. To od nich zależy jakość wyświetlanego obrazu. Składa się ona z dwóch tafli szkła, które przylegają do siebie. Jednak między nimi znajduje się jeszcze siatka wypełniona molekułami kryształów o ciekłej charakterystyce.
Każda komórka molekularna połączona jest z elektrodami, które doprowadzają napięcie o konkretnym potencjale. Dzięki temu, molekuły ciekłych kryształów mogą się poruszać, zmieniać położenie i barwę.
W ten sposób tworzy się wysokiej jakości obraz, który zachwyca szczegółami i intensywnością kolorów, która w szczególności zwraca uwagę potencjalnego odbiorcy. Wyrazisty, żywy i kolorowy obraz stanowi bardzo wyróżniający się bodziec wobec, którego trudno jest przejść obojętnie.
To właśnie dlatego monitory reklamowe są tak skuteczne. Wyróżniają się one także olbrzymimi wręcz możliwymi zastosowaniami. Stanowi idealny nośnik treści marketingowej w wielu branżach. Gdzie stosuje się takie formy reklamy?
Monitory reklamowe zewnętrzne i wewnętrzne
Reklamowe wyświetlacze LCD mogą mieć przeznaczenie wewnętrzne lub zewnętrzne. Wśród tych pierwszych najczęściej spotyka się urządzenia montowane na szkolnych korytarzach, uczelniach, w urzędach, w sklepach i punktach handlowych, w przychodniach, szpitalach, kinach, środkach transportu i wielu innych.
Najlepiej sprawdzają się tam, gdzie ludzie czekają. Może to być zarówno oczekiwanie w kolejce, jak i po prostu podróż. Przyswajanie wyświetlanych treści jest wtedy znacznie zwiększone. Monitory o przeznaczeniu zewnętrznym najczęściej można spotkać na ścianach budynków i przystankach.
Monitory zewnętrzne w sklepach i centrach handlowych
Stosowanie monitorów reklamowych LCD w sklepach i galeriach handlowych ma podwójne uzasadnienie. To zarówno świetna forma reklamy dotycząca oferty konkretnego sklepu lub punktu handlowego w dużej galerii. To bardzo szybki, ale przede wszystkim zauważalny sposób na zwrócenie uwagi klienta na atrakcyjne promocje czy specjalności dnia.
Taka forma emitowania reklamy ma olbrzymi potencjał perswazyjny, który skutkuje skutecznością. Klienci bardzo często sięgają po produkty, które zobaczą w promocyjnej cenie na ekranie, o których nie myśleli zanim weszli do sklepu. Wyrazisty bodziec z ekranu zachęca do kupna. Jest to o tyle bardziej skuteczne, że zamieszczonej ceny na regale, nie jest łatwo dostrzec w przeciwieństwie do kolorowego obrazu wyświetlanego na monitorze.
Drugi wariant wykorzystania monitorów LCD w sklepach to reklama ogólna, nie dotycząca miejsca, w którym jest wyświetlana. Sklep może po prostu sprzedać miejsce reklamowe. Jest to punkt, w którym przebywa wiele osób należących do różnych grup docelowych, zatem treść marketingowa wysyłana jest do masowego odbiorcy.
Monitory reklamowe w przychodniach
Coraz częściej można spotkać monitory reklamowe w przychodniach i innych placówkach zdrowia. To wspaniała forma niesienia treści marketingowych szczególnie z branży medycznej/farmaceutycznej. Na korytarzach przychodni przebywają osoby chore czy dotknięte jakimś wypadkiem.
Kolorowe i rzucające się w oczy reklamy wszelkiego rodzaju leków, suplementów czy produktów medycznych i około medycznych jak okulary, sprzęt ortopedyczny, apteczki itp. mogą być bardzo skuteczne, gdyż bodziec reklamowy wysyłany jest do osób potencjalnie zainteresowanych. Jest to zatem reklama zewnętrzna o sformatowanym charakterze.
Monitory reklamowe w autobusach
Autobusy w ostatnich latach stały się jednym z najczęściej wybieranych miejsc montowania monitorów reklamowych. Po pierwsze, przebywa w nich olbrzymia ilość ludzi, po drugie należy oni do rozmaitych grup docelowych.
Nośnik niesie zatem treść marketingową do odbiorcy masowego. Autobus to także miejsce, w którym ludzie oczekują na dojazd do swojego przystanku. W tym czasie, bardzo chętnie ich wzrok wędruje na ekran, w którym wyświetlane są reklamy, które w tym momencie silnie osadzają się w świadomości odbiorcy.
Monitory reklamowe na blokach
Największą zaletą reklamy montowanej w postaci monitora na ścianie bloku, jest jego olbrzymia widoczność i przykuwanie uwagi. Obrazy dostrzegalne są z bardzo dużej odległości, co znacznie zwiększa skuteczność reklamy. Najlepiej jest je umieszczać w pobliżu ruchliwych ulic i chodników.