Otwieram swój biznes! Potrzebuję logo!
Otwarcie własnej firmy czy sklepu kiedy ma się odpowiedni budżet i pomysł nie jest trudną sprawą. Gorzej jednak jest z przebiciem się, z „wbiciem” w odpowiednią lukę na rynku, który jest przepełniony wszelakimi usługami czy asortymentem. Jednak kiedy masz plan i jesteś zdeterminowany – nie warto się poddawać.
Od czego jednak zacząć by zaistnieć na rynku?
W pierwszej kolejności potencjalny klient musi zwrócić na Ciebie uwagę. Jak? Pierwsze co rzuci mu się w oczy to Twoje firmowe logo!
Jak zaprojektować logo?
Projektowanie logo wcale nie jest taką prostą sprawą jak mogło by się wydawać. No w końcu co za problem, by usiąść, narysować kilka linii, dobrać odpowiednio kolor – i gotowe.
No nie jest to tak łatwe. Logo powinno być przemyślane – ma przekazać klientowi Twoje wartości, pokazać mniej więcej co oferujesz bądź czym zajmuje się Twoja firma. Logo to… „obrazek”, na który ma spojrzeć przyszły potencjalny klient czy nabywca Twoich usług i ma go zapamiętać, ma mu się dobrze kojarzyć.
Samo logo tutaj nie wystarczy, jest jeszcze potrzebna odpowiednia identyfikacja wizualna firmy (kolory parkingów, biur, broszur, ulotek… – wszystko musi ze sobą współgrać i robić dobre wrażenie na kontrahentach czy klientach).
Teraz sobie wyobraź jabłuszko Apple’a, albo znaczek Michaela Korsa na damskich torebkach? Masz odpowiedź – logo jest niesamowicie ważną kwestią.
Kiedy więc zabierasz się za samodzielne stworzenie logo dla firmy daj sobie czas. Przeglądnij logo innych marek, zainspiruj się (ale nie kopiuj!), zastanów się jakich kolorów użyć, czy w logo użyć jakichś fontów (czcionek), co w nim umieścić? Szkicuj. Dużo szkicuj. Zastanów się co chcesz przez swoje firmowe logo przekazać ludziom?
Potem zacznij tworzyć. Stwórz kilka logotypów a potem wybierz ten jedyny, ten odpowiedni – ten, który zagwarantuje Ci sukces i dzięki niemu zaistniejesz w branży i dojdziesz naprawdę wysoko!
Pamiętaj, że najlepsze logotypy możesz zamówić na portalu zlapgrafika.pl. Jest to portal społecznościowy zrzeszający grafików z całej Polski. Jeśli potrzebujesz dla swojej firmy projektu logo, wizytówki, czy strony internetowej możesz założyć na nim konkurs graficzny. Co najważniejsze to Ty sam ustalasz budżet konkursu, czyli ile jesteś w stanie zapłacić za projekt. Następnie graficy z całej Polski składają swoje prace (ich ilość jest zależna odd wysokości budżetu, oraz stopnia skomplikowania prrojektu). Po wybranym przez Ciebie okresie możesz wybrać z wycięzcę, czyli projekt który najbardziej Cię satysfakcjonuje!
Materiał zewnętrzny