Pokaż klasę, czyli wszystko o wizytówkach
Choć mogłoby się wydawać, że w dobie Internetu wizytówki straciły na znaczeniu, to okazuje się, że ich popularność wciąż rośnie. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że ten niewielki kartonik z jednej strony podkreśla poważny charakter naszego biznesu, a z drugiej pokazuje przyjazną i kreatywną stronę firmy. Dlaczego jeszcze warto w nie inwestować? W jakich sytuacjach nam się przydadzą? Co powinno znaleźć się na dobrze zaprojektowanej wizytówce? Na te i inne pytania odpowiadamy poniżej.
Dlaczego warto inwestować w wizytówki?
Wizytówki przede wszystkim skutecznie poprawiają wizerunek naszej firmy. Co jeszcze przemawia na ich korzyść?
- Element zapadający w pamięć: zrobienie dobrego wrażenia to jedno z najistotniejszych zadań, przed którymi stajemy podczas targów branżowych czy spotkań z klientami. Aby zainteresować rozmówców i sprawić, że zapamiętają nasz biznes, musimy w pozytywny sposób zwrócić ich uwagę. Jak to zrobić? Najlepiej za pomocą odpowiednio zaprojektowanej wizytówki, na której umieścimy najważniejsze informacje dotyczące naszej firmy;
- Profesjonalizm: wizytówki są symbolem profesjonalizmu. Trzymając je zawsze przy sobie, pokazujemy potencjalnym klientom nasze zaangażowanie i poważne podejście do kwestii biznesu. Pamiętajmy, że jeśli po zakończeniu rozmowy z ewentualnym kontrahentem, nie wręczymy mu naszej wizytówki, możemy sprawić wrażenie niekompetentnych i niezainteresowanych współpracą;
- Oryginalność: za pomocą wizytówki możemy zaprezentować kreatywną stronę naszej firmy. Dobrze dobrane kolory, ciekawy layout i oryginalna treść umieszczona na kartoniku nie tylko zapadną w pamięć naszym klientom i potencjalnym partnerom, ale również sprawią, że staniemy się bardziej widoczni na tle konkurencji;
- Łatwy kontakt: posiadając wizytówkę naszej firmy, klienci nie muszą fatygować się wyszukiwaniem jej danych w Internecie. Wystarczy, że sięgną po kartonik, na którym znajdą wszystkie potrzebne im informacje;
- Cena: ogromną zaletą wizytówek jest niewielki koszt związany z ich wydrukowaniem – za kilkaset sztuk zapłacimy tylko kilkadziesiąt złotych.
Wizytówki. Kiedy się przydają?
Wizytówki mogą okazać się niezbędne nawet w najbardziej nieoczekiwanych sytuacjach. Istnieją jednak momenty, w których ich zapas na pewno się przyda. Kiedy warto mieć je mieć przy sobie?
- Zdarza się, że w trakcie spotkania nasz rozmówca niespodziewanie wręcza nam swoją wizytówkę. Aby uniknąć kompromitacji w tego typu sytuacji, należy koniecznie odwdzięczyć mu się tym samym;
- Kartonik przyda się również na wszelkiego rodzaju targach branżowych, mitingach biznesowych oraz zebraniach z klientami lub kontrahentami;
- Jeśli w trakcie wykonywania zlecenia mamy kontakt z innymi firmami, pamiętajmy, by zawsze wymienić się z wizytówkami z ich reprezentantami – w ten sposób dajemy im znać, że w przyszłości moglibyśmy nawiązać współpracę;
- Dodatkowo dołączajmy kartonik do wysyłanych zamówień oraz wkładajmy go do przygotowywanych przez nas teczek ofertowych.
Co powinno znaleźć się na wizytówce?
Profesjonalnie wykonana wizytówka powinna być prosta, elegancka i minimalistyczna. Projektując ją, postawmy na ciekawy layout i maksymalnie trzy kolory, które z jednej strony będą dobrze komponować się z logo naszej firmy, a z drugiej wskażą na zakres jej działalności. Nie przesadzajmy również z treścią – na kartoniku zamieśćmy tylko najważniejsze informacje, takie jak:
- Nazwa firmy;
- Logo;
- Dane kontaktowe;
- Adres strony internetowej lub nadmiary do mediów społecznościowych;
- Ewentualnie dane firmy (np. NIP czy regon).