słowa kluczowe long tail

Jak pozycjonować słowa kluczowe z długiego ogona w świecie elektroniki?

Pozycjonowanie firmowej strony internetowej czy sklepu z elektroniką to w czasach rosnącej konkurencji konieczność i obowiązek każdego przedsiębiorcy. Kiedyś liderem na rynku była Pepsi, która zrezygnowała z drogiej reklamy. Teraz światowym gigantem jest Coca Cola, która wykorzystała nieobecność konkurenta i zainwestowała w skuteczny marketing. Dzisiaj pokażę Ci, dlaczego warto inwestować własne pieniądze w marketing słów kluczowych w wyszukiwarce Google i wykorzystać potencjał fraz określany fachowo przez „long tail”, czyli długi ogon.

Czym jest long tail w SEO?

Frazy typu long tail, to słowa z długiego ogona składające się z kilku, kilkunastu wyrazów. Konkurencyjność tych fraz jest niska, potencjał ruchu jest także niewielki. Dlaczego warto inwestować pieniądze w pozycjonowanie takich fraz? Należy wiedzieć, że słowa z długiego ogona są dobrze sprecyzowanymi hasłami, które mogą wpisywać potencjalni Klienci do wyszukiwarki.

Fraza long tail, to „złoty strzał”, dzięki któremu możesz szybko pozyskać Klienta bezpośrednio z wyników organicznych.

Weźmy przykład ze świata elektroniki. Przykładowy sklep internetowy sprzedający komputery może pozyskać Klientów ze słów long tail. np: jak wybrać dobry komputer do gier?

fraza long tail w wyszukiwarce google - jak wybrać dobry komputer do gier

W źródłach poświęconych pozycjonowaniu stron można znaleźć ciekawe informacje, które dowodzą, że wzrasta ilość wyszukiwań słów z długiego ogona. Przyczynia się do tego także funkcjonalność wyszukiwania głosowego, które coraz chętniej jest wykorzystywane przez Internautów.

Promocja słów long tail przez Direct Answer

Ludzie wiedzą, czego szukają i oczekują od wyszukiwarki szybkich odpowiedzi. To właśnie dlatego Google uruchomił mechanizm Direct Answer, czyli funkcja udzielania szybkich odpowiedzi na zapytania użytkowników bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.

long tail direct answer

W początkach powstawania Internetu panował „smog informacyjny”. Teraz także jesteśmy zalani dużą ilością mało wartościowych treści. Często jedyną słuszną drogą dla przedsiębiorcy jest pozycjonowanie fraz pod konkretne zapytania użytkowników.

Fraza ogólna vs fraza long tail

Frazy ogólne to najczęściej słowa jedno lub dwuwyrazowe. Przykładem niech będzie słowo komputer.

Cechy fraz ogólnych:

  • Duży potencjał wyszukiwań – często wpisywane przez ludzi do wyszukiwarki Google.
  • Wysoka konkurencyjność – trudne do pozycjonowania, wymagają czasu i odpowiednich nakładów finansowych w mocne linki i dobrą optymalizację.
  • Wymagają wielu miesięcy, aby skutecznie pozycjonować do TOP10.
  • Krótszy pobyt użytkownika na stronie.
  • Mała precyzyjność zapytania – mniejsza sprzedaż i konwersja.

Cechy fraz long tail:

  • Mały potencjał wyszukiwań – kilka lub kilkanaście razy w miesiącu wpisywane przez ludzi do wyszukiwarki Google.
  • Niska konkurencyjność – słowa trudne do wychwycenia w narzędziach SEO, wymagają wiedzy od specjalisty ds. pozycjonowania stron.
  • Łatwe do pozycjonowania – wymagają kilku miesięcy, aby skutecznie pozycjonować do TOP10.
  • Dłuższy pobyt użytkownika na stronie.
  • Duża precyzyjność zapytania – większa sprzedaż i konwersja.

Fraza komputer jako ogólne słowo mało jest mało precyzyjna, ma dużą konkurencję i jest trudna do pozycjonowania. Jeżeli wpiszesz to słowo do wyszukiwarki Google, to zobaczysz tysiące wyników.

Lepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie potencjału frazy long tail, np.: Komputery do gier Lenovo Ideacentre Y710 Cube. Jak widzisz słowo z długiego ogona jest precyzyjne i odpowiada intencji użytkownika. Pozyskując Klientów ze słów long tail masz niepowtarzalną szansę zwiększyć konwersję i zyski w biznesie.

Jak pozycjonować strony przez długi ogon?

Trafiona strategia pozycjonowania jest kluczem sukcesów SEO dla strony internetowej. W pierwszej kolejności należy zbadać, w jaki sposób została zbudowana witryna. Czy nie została zbudowana na przestarzałych tabelach? Czy posiada wersję mobilną? Czy posiada odpowiednią strukturę? Strony typu one page wymagają przebudowy, ponieważ pozycjonowanie long tail wiąże się z rozbudową treści, bloga, czy poradnika.

Następnym krokiem jest wytyczenie określonych celów biznesowych.

W tym celu:

  • Określ grupę docelową.
  • Poznaj trendy popularne w Twojej niszy.
  • Aktualizuj ofertę dla potrzeb Klientów.
  • Analizuj, jakie grupy produktów mają największą konwersję.
  • Poznaj działania konkurencji.

Jeżeli chcesz pozycjonować swoją stronę lub sklep z firmą pozycjonerską, to należy dokładnie opisać swój biznes.

Istnieją profesjonalne narzędzia SEO, które potrafią precyzyjnie zobrazować strategię pozycjonowania konkurencji. To woda na młyn dla Twojego biznesu i źródło nowych inspiracji.

Pozycjonowanie long tail wsparciem SEO dla każdej strony www

Pozycjonowanie przez długi ogon jest efektywne dla rozbudowanych stron, sklepów internetowych i serwisów, które posiadają dużą ilość zindeksowanych podstron w wyszukiwarce Google.

Osiągając rozbudowaną strukturę strony możesz zająć się tworzeniem treści z wykorzystaniem długiego ogona. W celu zwiększenia widoczności słów long tail możesz uruchomić blog, poradnik, czy aktualności.

Decydując się na pozycjonowanie metodą long tail masz niepowtarzalną szansę w krótkim czasie wyprzedzić konkurencję i szybko skierować dużą ilość ruchu na swoją stronę. Tam znajdują się potencjalni Klienci, którzy mogą zostać fanatykami Twojej marki i promotorami Twojego biznesu.

Prowadząc większą firmę lub rozbudowany sklep internetowy będziesz potrzebował profesjonalistów, którzy pomogą Ci w pozycjonowaniu serwisu pod długi ogon. Poszukaj dobrej agencji SEO.

Artykuł powstał przy współpracy ze specjalistami SEO z Agencji Projekt Marketing.
https://projektmarketing.pl/
Telefon: 570 664 431

Jak pozycjonować słowa kluczowe z długiego ogona w świecie elektroniki?
5 (100%) 1 vote

Porównywarka cen sprzętu RTV

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *