Pozycjonowanie strony – jak będzie wyglądać moja strona po optymalizacji?
Bardzo ważną sprawą w kontaktach z klientem, który decyduje się na pozycjonowanie swojej strony w sieci, jest poświęcenie odpowiedniej ilości czasu na jego edukację i dokładne wytłumaczenie, na czym tak naprawdę praca pozycjonera polega. Dla wielu, nawet świetnie prosperujących przedsiębiorców, posiadających kilka stron internetowych, sprawa ich konstrukcji i treści na nich jest czarną magią. Dobrze więc poświęcić komuś takiemu dłuższą chwilę, aby upewnić się, czy taka osoba ma w ogóle świadomość, czego pozycjonowanie strony będzie wymagać od niej. Oto kilka słów o tym, jak pozycjonowanie Twojej strony może wpłynąć na jej wygląd.
Słowa kluczowe
Podstawowa sprawa w pozycjonowaniu strony to słowa kluczowe. Zależy Ci przecież na widoczności w sieci przy tych konkretnych słowach i zwrotach. Bez wyboru słów kluczowych nie można byłoby w ogóle mówić o jakimkolwiek pozycjonowaniu. Gdy już je wybierzesz, to będą one musiały pojawić się na Twojej stronie internetowej – to podstawowa kwestia, której świadomość powinieneś mieć, wybierając frazy do pozycjonowania.
Najlepiej oczywiście, by nie było konieczności dodatkowego umieszczania ich w treściach witryny, lecz by już one tam były i pojawiały się w naturalny sposób. Jeśli ich nie ma, to tutaj ingerencja pozycjonera w Twoją stronę będzie naprawdę duża. Słowa kluczowe będą musiały się pojawić chociażby w meta tagach, czyli np. tytule strony, a także w samej treści na odpowiedniej podstronie.
Nie dziw się więc, gdy ktoś będzie próbował wprowadzić w tekstach z Twojej strony zmiany, które uznasz za kosmetyczne, niemające dużego znaczenia, a polegające na przeformułowaniu niektórych zwrotów w pojedynczych zdaniach. W taki sposób umieszczamy bowiem na stronie właśnie owe słowa kluczowe. Nie walcz więc do upadłego o brzmienie jednego zdania – jeśli słów kluczowych na Twojej stronie nie będzie, to nie będzie też Twojej strony w wynikach wyszukiwania na te słowa.
Treści
Ten punkt wiąże się bezpośrednio z poprzednim. Żeby umieścić gdziekolwiek na stronie pozycjonowane frazy, muszą najpierw pojawić się w witrynie jakiekolwiek treści. Jeśli ich nie będzie, konieczne będzie ich zredagowanie. Twoja wizja artystyczna strony i plany, że na danej podstronie miało nie być tekstów, nie muszą być niestety po drodze z działaniami pozycjonera.
Jeśli Twoja strona nie będzie miała treści, to Google nie domyśli się, że właśnie na takie, a nie inne słowa kluczowe chcesz być widoczny. Na stronie jest o czymś wzmianka, to dla wyszukiwarki jest to znakiem, że strona mówi na dany temat i można ją klasyfikować przy wynikach wyszukiwania na ten temat. Innej drogi do wyszukiwarki niestety nie ma. Nawet najpiękniejsza i najnowocześniejsza, lecz pusta strona w kwestiach pozycjonowania nie przyniesie Ci żadnych efektownych rezultatów.
Podsumowanie
Musisz być świadomy przede wszystkim tego, że znaczna część działań pozycjonera będzie się odbywać właśnie na Twojej stronie, nie poza nią. Nikt nie ma magicznego przycisku, który sprawi, że znajdziesz się wysoko w Google.
Trzeba na to zapracować, także wewnątrz Twojej witryny. Powinieneś być więc gotowy na kompromisy pod względem treści i ostatecznego wyglądu Twojej strony po jej optymalizacji.
Proponowane przez pozycjonerów zmiany będą miały na celu dostosowanie jej zarówno do samej wyszukiwarki, jak i potrzeb użytkowników – nikt nie chce na darmo burzyć Twojej wizji, czy podważać Twoich pomysłów. W inny sposób do topu wyszukiwarek niestety dojść się nie da.