2023-09-01

Zepsuty iPhone – najczęstsze przyczyny awarii

Smartfony Apple to jedne z najpopularniejszych i najczęściej kupowanych urządzeń na rynku. Właściciele iPhone’ów często jednak zmagają się z usterkami i awariami, które mają ogromny wpływ na wygodę użytkowania telefonów. Okazuje się, że wiele dysfunkcji i uszkodzeń występuje notorycznie i niezależnie od rozwoju technologii, będąc swego rodzaju cechą charakterystyczną iPhone’ów. O jakich awariach mowa? Czytaj dalej jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o najpopularniejszych usterkach w smartfonach marki Apple!

Uszkodzony iPhone – 9 najczęstszych usterek

Popularność marki Apple z roku na rok rośnie. Użytkownicy smartfonów chwalą urządzenia między innymi za szybkość pracy, jakość zdjęć i możliwość wymiany danych z wykorzystaniem MacBooka, iPada, czy smartwatcha Apple Watch. Do najczęstszych usterek smartfonów zaliczamy przede wszystkim uszkodzenia mechaniczne, jednak często w iPhone’ach dochodzi także do awarii baterii, złączy służących do podłączania słuchawek i wielu innych usterek. Jakich? Poniżej omówiliśmy najpopularniejsze uszkodzenia i dysfunkcje iPhone’ów!

#1 Uszkodzenia mechaniczne

Upuszczenie urządzenia lub jego nieprawidłowe użytkowanie mogą wiązać się z wystąpieniem uszkodzeń mechanicznych, takich jak zbicie szybki czy pęknięcia szkieł aparatu i obudowy smartfona. Wskutek upadku w wielu przypadkach uszkodzeniu ulegają także wyświetlacz czy podzespoły znajdujące się wewnątrz urządzenia. Zdarza się, że skutki upuszczenia telefonu uwidaczniają się dopiero po upływie czasu np. poprzez nieprawidłową pracę systemu, czy stopniowe wygasanie funkcji iPhone’a. Do popularnych usterek mechanicznych zaliczamy także uszkodzenia bocznych przycisków, rozchodzenie się obudowy, czy pękanie kantów smartfona.

#2 Problemy z baterią

Częstą usterką, z jaką zmagają się użytkownicy iPhone’ów, jest szybko rozładowujący się telefon, szczególnie podczas mroźnych dni, gdy wydajność baterii spada. Z biegiem czasu akumulator urządzenia traci swoją pojemność, a jeden cykl ładowania umożliwia użytkowanie smartfona przez znacznie krótszy czas, niż miało to miejsce tuż po zakupie iPhone’a. Wpływ na szybsze zużywanie się energii mają także takie aspekty jak korzystanie z urządzenia na pełnej jasności ekranu oraz działanie w tle wielu aplikacji.

#3 Problemy z odtwarzaniem dźwięku

Jedną z popularnych awarii, na którą skarżą się użytkownicy smartfonów marki Apple, jest problem z płynnym i czystym odtwarzaniem dźwięku. Podobne niedogodności występują także przy podłączaniu do urządzenia słuchawek poprzez złącze Jack. Zwykle problem leży w zanieczyszczeniu podzespołów urządzenia.

#4 Zalanie iPhone’a

Choć najnowsze modele smartfonów Apple składają się z wodoszczelnej konstrukcji, zdarza się, że do urządzeń przenika wilgoć, powodując uszkodzenia ekranu, głośnika, mikrofonu i wielu innych podzespołów. W zaawansowanych przypadkach awarii może ulec płyta główna iPhone’a, narażając użytkownika na utratę wszystkich znajdujących się w telefonie danych. Warto jednak podkreślić, że specjalistom zajmującym się naprawą smartfonów Apple często udaje się odzyskać cenne informacje, a nawet przywrócić prawidłowe działanie wszystkich funkcji urządzenia.

#5 Problemy z ładowaniem urządzenia

Zdarza się, że problemy związane z poziomem naładowania baterii smartfona nie wynikają z pojemności akumulatora, a z awarią złącza USB. Użytkownicy iPhone’ów często doświadczają uszkodzenia gniazda ładowania, co zazwyczaj jest powodowane nieostrożnym używaniem kabla, podpinaniem go „na siłę” i wyrywaniem z gniazda po zakończeniu ładowania. Usterka może wiązać się z przerywaniem napełniania akumulatora lub całkowitym brakiem ładowania urządzenia.

zepsuty iphone

#6 Problemy z przyciskiem Home

Przycisk Home służy nie tylko do wybudzania telefonu i powracania na ekran główny urządzenia, ale także w nowszych modelach smartfonów pełni funkcję biometrycznej blokady iPhone’a (TouchID). Zdarza się, że użytkownicy mają problem z prawidłowym działaniem przycisku i jego powolnym powracaniem do pierwotnej pozycji. W większości przypadków rozwiązaniem usterki jest prosta wymiana podzespołu.

#7 Problemy z FaceID

Rozwój technologii sprawił, że Apple postanowiło wprowadzić do swoich smartfonów funkcję odblokowywania urządzenia twarzą (poprzez jej zeskanowanie). W wielu przypadkach metoda ta jednak zawodzi, a użytkownicy zmuszeni są do wymiany w serwisie podzespołów odpowiedzialnych za prawidłowy przesył informacji.

#8 Czarny ekran w iPhone

Popularnymi usterkami iPhone’ów są brak reakcji na dotyk, zawieszenie urządzenia i problem z jego włączeniem. Użytkownicy uskarżają się wówczas na „czarny ekran”, którego nie sposób wybudzić. Okazuje się, że powodów usterki może być wiele – od całkowitego rozładowania baterii, przez uszkodzenie matrycy urządzenia, po problem z oprogramowaniem smartfona.

#9 Brak sieci w iPhone

Częstym problemem w urządzeniach marki Apple jest brak wykrywania karty SIM lub trudności w znalezieniu zasięgu sieci. W większości przypadków naprawy wymaga układ GSM/Baseband, a po profesjonalnym serwisie praca urządzenia wraca do normy.

Co zrobić w przypadku awarii iPhone?

Awarie smartfonów zdarzają się często i mogą wystąpić niezależnie od modelu urządzenia. Pamiętaj, aby nie naprawiać usterek na własną rękę, gdyż grozi to pogorszeniem stanu smartfona. W przypadku dostrzeżenia problemu warto jak najszybciej udać się do specjalistów zajmujących się naprawą urządzeń marki Apple, których doświadczenie ułatwi znalezienie rozwiązania i umożliwi szybką naprawę telefonu. Jeśli poszukujesz profesjonalnego serwisu Apple we Wrocławiu, kliknij tutaj ➡️ naprawa iPhone Wrocław.

Jak zapobiegać awariom iPhone’a?

Choć awarie związane z eksploatacją urządzenia mogą okazać się nieuniknione, warto wprowadzić kilka zmian i przyzwyczajeń, które ułatwią zniwelowanie wystąpienia popularnych uszkodzeń i usterek. Przede wszystkim warto zainwestować w etui, pozwalające zachować obudowę urządzenia w dobrym stanie przez wiele miesięcy, a także w szkło hartowane, chroniące ekran smartfona przed pęknięciem. Ponadto warto zwrócić uwagę na to, aby iPhone był przechowywany w czystym miejscu, co uchroni urządzenie przed zanieczyszczeniem głośnika, mikrofonu, wejścia słuchawkowego, czy złącza USB.

Podsumowanie

Jak każde urządzenia elektroniczne, smartfony marki Apple mogą ulegać awariom związanym zarówno ze zużyciem podzespołów, jak i z uszkodzeniami mechanicznymi, powstałymi wskutek upadku telefonu. Niezależnie od wielkości usterki, każdorazową naprawę urządzenia należy zlecić specjalistom pracującym na co dzień przy serwisie smartfonów Apple. Próba rozwiązania problemu „na własną rękę” może wiązać się z uszkodzeniem oprogramowania lub sąsiadujących ze sobą podzespołów smartfona, a to z kolei grozi utratą wszystkich danych i poważnym uszkodzeniem płyty głównej iPhone’a.

Artykuł sponsorowany

Porównywarka cen sprzętu RTV

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *