6 korzyści ze stosowania Chatbota w firmie – czy wiedziałeś o wszystkich?
E-marketing działa coraz prężniej, a co za tym idzie, rosną zapotrzebowania technologiczne. Chatbot, to program komputerowy, którego zadaniem jest prowadzenie dialogu z klientem w taki sposób, aby rozmówca dostał od naszej firmy oczekiwane wsparcie.
Korzyści ze stosowania Chatbota w firmie
Coraz więcej firm, zarówno tych małych, jak i tych dużych, wykorzystuje Chatboty w komunikacji z klientem. W tym artykule przedstawimy sześć korzyści płynących z zastosowania Chatbota w marketingu.
- Obsługa klienta – bez kolejek i opóźnień
Pierwsza, i zarazem najważniejsza z korzyści, to bieżąca obsługa klienta. Jest to jedne z najkorzystniejszych rozwiązań dla naszej firmy, ponieważ w ten sposób oszczędzamy czas i pieniądze. Chatbot może obsługiwać kilku klientów na raz! Dodatkowym jego atutem jest fakt, że obsługa odbywa się bez przerwy, także nie ma mowy o kolejkach, ani opóźnieniach w odpowiedzi.
- Chatbot to oszczędność pieniędzy
Kolejnym plusem posiadania Chatbot’a, jest tańsza obsługa korespondencji klienta, niż wielogodzinne tworzenie systemów korespondencyjnych. Nie musimy decydować się na zatrudnianie wieloosobowego teamu obsługi, jeden chatbot jest w stanie obsłużyć wszystkich naszych klientów.
- Baza klientów
Za pomocą naszego Chatbota możemy tworzyć bazę klientów. Poprzez krótkie pytania oraz wybory klienta gromadzimy informacje potrzebne do personalizacji wiadomości i ofert naszej firmy. Bot działa nieustannie, dlatego trzeba uzbroić się w cierpliwość, aż utworzy się nasza baza klientów. Wtedy bez większych problemów będziemy w stanie zaplanować akcje marketingowe naszej firmy!
- Budowanie zainteresowania i zaangażowania klienta
Poprzez Chatbot’a angażujemy klienta w działalność swojej marki. Firma wysyła do klienta za pomocą bota informacje marketingowe. W szybki sposób, za pomocą bota jesteśmy w stanie wysyłać informacje dotyczące rabatów, promocji, wyprzedaży, czy ofert naszej firmy.
Chatbot to nieoceniona pomoc w nawiązywaniu relacji z naszym klientem. W dyskretny sposób nasz bot będzie pokazywał klientowi także newsy, informacje dotyczące naszej branży lub proste informacje o firmie i jej usługach.
Dzięki tej metodzie nie da się przejść obojętnie wobec planu marketingowego twojej firmy, dlatego zastanów się w jaki sposób możesz zintensyfikować doznania swoich klientów. Powiększ swoją ofertę marketingową i urozmaić ją o Chatbota!
- Korzystanie z chatbotów jest łatwe i wygodne! Zarówno dla klienta jak i dla firmy.
Dzięki Chatbotom mamy szybki dostęp do kontaktu z klientem, poprzez aplikację Messenger. Jest to o wiele prostsze rozwiązanie, niż tworzenie nowych aplikacji, które klient specjalnie musiałby ściągać. Aktualnie prawie wszyscy użytkownicy Facebooka posiadają Messenger’a, dlatego najlepszym sposobem kontaktu będzie podpięcie bota pod tę aplikację
- Chatboty są przyszłością
Wraz z postępem technologicznym Chatboty są rozwijane, ulepszane i aktualizowane. Ich możliwości są ciągle rozwijane, dlatego warto w nie inwestować. Z Chatbotów płyną tak naprawdę same korzyści.
Więcej o chatbotach przeczytasz na stronie: https://greenparrot.pl/blog/co-to-sa-chatboty-i-jak-je-wykorzystasz-w-swoim-firmie/.