Niewyraźny dźwięk i problem ze zrozumieniem rozmówcy
Podczas rozmowy masz problem ze zrozumieniem swojego rozmówcy przez niewyraźny dźwięk, któremu towarzyszą szumy i trzaski? W pierwszej kolejności sprawdź, czy głośność połączenia jest odpowiednia. Często zdarza się, że przez przypadek ściszymy poziom głośności podczas rozmowy, dlatego użyj przycisków głośności, by dostosować dźwięk do swoich oczekiwań. Jeśli okaże się, że mimo dobrego ustawienia poziomu problem nadal nie ustaje, wyczyść słuchawkę, która może być zasłonięta lub zabrudzona. Jeśli korzystasz z folii ochronnej lub etui, sprawdź, czy akcesoria nie zasłaniają głośnika. Usuń również oryginalne folie producenta, które mogę przysłaniać ten element.
Jeśli zauważysz, że głośnik jest zabrudzony, Apple zaleca wyczyszczenie go za pomocą małej, suchej i czystej szczoteczki o miękkim włosiu. Przyczyną niewyraźnego głosu rozmówcy mogą być również problemy z siecią lub zasięgiem. Spróbuj zadzwonić z innej lokalizacji, by przekonać się, czy problem ten dotyczy twojego urządzenia.
Po wykonaniu wszystkich czynności uruchom ponownie iPhone’a i przeprowadź próbną rozmowę. Ostatnią deską ratunku przed wizytą w serwisie jest aktualizacja oprogramowania do najnowszej wersji – starsze wersje iOS mogą wpływać na obniżenie jakości rozmów.
Zniekształcony dźwięk lub brak dźwięku
Jeśli twoim problemem jest brak dźwięku, sprawdź, czy głośnik w ogóle działa. W tym celu wybierz Ustawienia > Dźwięki lub Dźwięki i haptyka, a następnie kilka razy przeciągnij suwak Dzwonek i alerty w górę oraz w dół. Brak jakiegokolwiek dźwięku może wskazywać na konieczność naprawy głośnika.
Jeśli po wykonaniu powyższych czynności słyszysz dźwięk, jednak masz problem z głośnikiem, zastosuj się do naszych wskazówek:
- Wyłącz opcję Nie przeszkadzać. Wybierz Ustawienia > Nie przeszkadzać, by sprawdzić, czy funkcja ta jest włączona. Jeśli tak, wyłącz ją – to powinno rozwiązać twój problem.
- Wyłącz Bluetooth. Może się zdarzyć, że iPhone przesyła dźwięk do połączonego z nim urządzenia, dlatego warto wyłączyć Bluetooth i sprawdzić jakość dźwięku.
- Sprawdź dźwięk w słuchawkach. Podłącz słuchawki do iPhone’a. Jeśli w słuchawkach dźwięk jest dobrej jakości, może to oznaczać, że występuje problem z głośnikiem.
Ile kosztuje naprawa głośnika w serwisie pogwarancyjnym?
W niektórych przypadkach naprawa głośnika audio lub głośnika rozmów jest jedynym słusznym rozwiązaniem, które pozwoli odzyskać najważniejsze funkcje iPhone’a. Naprawa głośnika w serwisie pogwarancyjnym nie powinna przekroczyć 60 minut, a koszt takiej usługi to od kilkudziesięciu do kilkuset złotych, w zależności od modelu.
Przykładowo, w działającym w czterech polskich miastach serwisie iHospital za naprawę głośnika audio zapłacimy od 69 zł do 250 zł, a naprawa głośnika rozmów wyniesie nas od 65 zł do 209 zł.