Profesjonalne wsparcie w obsłudze sklepu internetowego
Stworzenie i prowadzenie sklepu internetowego są dzisiaj prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Niemniej jednak niezbędne jest zaangażowanie profesjonalistów, aby dany podmiot mógł odnieść sukces. Jedną z najistotniejszych kwestii jest wybór odpowiedniego oprogramowania CMS. Co to jest CMS dla sklepu internetowego? Jaki wybrać i jak nim zarządzać? Odpowiadamy na najważniejsze pytania w tym temacie.
Najlepszy CMS na rynku
Najprościej rzecz ujmując CMS to system zarządzania treścią. Niemniej jednak w przypadku sklepu internetowego w dużej mierze odnosi się również do formy. Wszechstronny CMS dla sklepu internetowego umożliwia zarządzanie w zasadzie wszystkimi aspektami działalności sklepu w internecie. Ważne jest, aby oprogramowanie było stosunkowo proste w obsłudze, tak aby użytkownik mógł samodzielnie, nie posiadając wiedzy informatycznej, wprowadzać modyfikacje na stronie. Do najprostszych w użyciu należy bez wątpienia jeden z najpopularniejszych CMS-ów dla sklepów internetowych – PrestaShop.
Obsługa PrestaShop jest prosta i wiele rzeczy użytkownik może zrobić samodzielnie. Niemniej jednak, aby odnieść sukces, trzeba zadbać o każdy szczegół. Natomiast kiedy pojawia się awaria, niezbędna jest natychmiastowa interwencja. Ponadto, często konieczne są modyfikacje, wymagające jednak pewnej profesjonalnej wiedzy. Dlatego też w obsłudze PrestaShop przydaje się wsparcie. Jeśli celem właściciela sklepu jest zwiększanie obrotów, a tym samym zysków, zatrudnienie fachowców w roli wsparcia technicznego jest wręcz koniecznością. W kolejnych paragrafach wyjaśniamy, na czym polega takie wsparcie.
Profesjonalny PrestaShop support – na czym polega?
Tak naprawdę współpracę z fachowcami warto rozpocząć już na etapie tworzenia sklepu. Zajmą się oni projektowaniem witryny. Zadbają o nią zarówno od strony front-end, jak i back-end. Jednak stworzenie sklepu to dopiero początek współpracy z profesjonalistami. W późniejszym czasie trudno uniknąć problemów technicznych. Ponadto zmieniający się rynek oraz preferencje klientów wymagają wprowadzania zmian, zarówno w estetyce strony, jak i w jej funkcjonowaniu. Warto zatem zatrudnić specjalistów, którzy pomogą, gdy zajdzie konieczność:
- wprowadzenia poprawek graficznych,
- utworzenia nowych lub modyfikacji obecnych modułów PrestaShop,
- integracji PrestaShop z nowym systemem ERP,
- przeprowadzenia dowolnych prac programistycznych,
- dostosowania sklepu pod kątem UX,
- wprowadzenia zmian w backoffice,
- itd.
Doraźne wsparcie czy stała współpraca?
Nie ma wątpliwości, że profesjonalne wsparcie w zakresie obsługi PrestaShop jest niezbędne. Jednak w jakiej formie z niego korzystać? Możliwości są zasadniczo dwie:
- doraźne wsparcie,
- stała współpraca.
Nie chcąc nawiązywać stałej współpracy abonamentowej, można skorzystać z doraźnego wsparcia w sytuacji, gdy zajdzie potrzeba przeprowadzenia określonych prac. W takiej sytuacji specjaliści pomagają w realizacji jasno określonego projektu. Można również nawiązać stałą współpracę, polegającą na ciągłej dostępności specjalistów. Zwykle abonament dotyczy świadczenia pomocy przez określoną liczbę godzin w miesiącu. Oczywiscie godziny te są do wykorzystania w dowolnym momencie.
Artykuł powstał we współpracy z Waynet – Prestashop support
Materiał zewnętrzny